Menu van gisteren, vandaag en morgen

13/05/2009

Gisteren aten we Mexicaans. Dat gaat als volgt. Ik kook de nodige rijst. Daarvoor stoof ik wat gesnipperde ui in wat boter, voeg enkele bekertjes rijst toe en voeg de dubbele hoeveelheid water met een bouillonblokje toe. Ik laat de rijst koken tot het water verdwenen is. Intussen snij ik een paar kipfilets in stukjes. Ik bak die in de wok, voeg een bokaal fajitasaus toe (Colruyt) en laat even sudderen. Dan doe ik de gekookte rijst erbij. Daarna vul ik opgewarmde taco’s of wraps met dit mengsel. Ik rol ze op, leg ze in een ovenschaal, giet er nog een bokaal fajitasaus over en bestrooi alles met een laag gemalen kaas. Even de oven in om te laten gratineren.
Voor S. en T. had ik wat stukjes kip en wat rijst apart gehouden en die kregen dat geserveerd met currysaus. Ze vinden de fajitasaus wat te pikant.

Vandaag eten we bloemkool met kaassaus, gekookte aardappeltjes en wat vlees op de barbecue.

Morgen wordt het pepersteak met peperroomsaus, aardappeltjes, champignons en erwtjes.

4 Reacties to “Menu van gisteren, vandaag en morgen”

  1. rozebril said

    Zo’n gewone bloemkool met kaassaus, dat kan zo lekker zijn hè

  2. annava said

    Hé, ik ben er ook nog hoor!
    Dat gerecht dat je vanavond eet heb ik ook al gemaakt (je gaf het me op mijn blog) maar mijn kinders vonden het ook iets te pikant. Voor mij alleen zoiets maken is natuurlijk niet de moeite (want ik at het wel graag)

  3. prutsen said

    Ik volg ook ;-). Ik denk dat ik volgende week ook eens ergens voor bloemkool moet gaan. In combinatie met biefstuk. Vroeger thuis was dit een typische zondags maaltijd. Wij eten het gewoon door de week 😉

Geef een reactie

