Een ovenschotel

08/06/2009

Vandaag werd ik onverwacht uitgenodigd door twee vriendinnen om mee te gaan eten. Toch wil ik u niet onthouden wat ik mijn kinderen en echtgenoot vanavond voorschotel. Een groenten-aardappelschotel en brochettes.

Snij vier grote aardappelen in vier maantjes. Kook ze vier minuten in ruim gezouten water (zeezout). Doe er brocolliroosjes bij. Laat nog een minuutje koken. Terwijl de aardappelen koken, snij je een ui (of een stuk als het een grote ui is) in grote stukken. Doe die samen met wat stukjes rode paprika en wat halve kerstomaatjes in een ovenschotel. De aardappelen en brocolli erbij. Olijfolie over gieten. Een half uur in de oven. Gemalen kaas en basilicumblaadjes erover strooien en nog 10 minuutjes in de oven.

4 Reacties to “Een ovenschotel”

  1. prutsen said

    Brochettes, dat is nu eens iets wat ik graag eet als wij ergens gaan bbqen, maar zelf nog nooit heb klaargemaakt. Gek, he.

  2. rozebril said

    Maar weer zo’n goed recept!

  3. annava said

    Klinkt lekker en eenvoudig!

  4. Ovenschotels blijven toch een topper, mmm!

Geef een reactie

