Scampi of reuzengarnalen

10/06/2009

Gisteren heb ik nog een keer een receptje uit ‘Ons kookboek’ van de KVLV geprobeerd: Geflambeerde reuzengarnalen met pikante roomsaus.

De reuzengarnalen worden eerst ongepeld gekookt in groentenbouillon tot ze een lichtroze kleur hebben. Pellen en even aanbakken in olijfolie en naar eigen keuze flamberen met cognac. (Nvdr: de pan ver genoeg van je afhouden. Ik had ze zo dicht gezet dat de vlammen mijn haar raakten en wat verschroeiden. Ik heb véél haar, dus het viel niet op dat er een paar gekroesd waren na het voorval, maar toch, voorzichtigheid is geboden met dat flamberen!) Uit de pan nemen en warm houden. Vier eetlepels tomatenketchup aan de kook brengen met een eetlepel kerriepoeder en peper en zout. Dan 1/4 l room toevoegen en onder voortdurend roeren goed inkoken. Reuzengarnalen weer in de sasus doen en even laten sudderen.
Ik heb het geserveerd met rijst. Als je het als voorgerecht maakt, kan  je het bijvoorbeeld serveren met stokbrood.
Snel klaar en lekker!

2 Reacties to “Scampi of reuzengarnalen”

  1. […] kroeshaar kan krijgen. Gewoon dicht genoeg bij de pan komen als je flambeert. Meer uitleg vindt u hier, op mijn kookblog. Voor u zich gealarmeerd afvraagt of ik nog (mijn normale) haar heb: ja, hoor. […]

  2. prutsen said

    Mmmmmm,klinkt lekker. Maar dat flamberen heb ik nog nooit gedaan en ik durf dat precies niet zo goed. Als ik dit zo lees, kreeg ik niet echt meer moed hiervoor 😉

Geef een reactie

