Appeltaart

13/07/2009

Een dessertje uit het krantje van de Bond. Ik heb de taart aan vrienden gegeven en heb er dus zelf niets van geproefd, maar volgens het sms’je dat ik later op de avond kreeg, was ze o-ver-heer-lijk.

Ingrediënten:

  • 4 appels
  • 175 g rietsuiker (gewone suiker kan ook)
  • 2 theelepels kaneel (+ eventueel een snuifje gember)
  • 175 g bloem
  • 100 g boter

Schil de appels, snij in stukjes en doe ze in een ovenschaal. 1 theelepel kaneel en 75 gram suiker eroverheen strooien. De bloem en de rest van de suiker (100 g dus) en kaneel in een mengkom, boter erdoor kruimelen totdat het deeg kruimelig wordt (met de hand of met vork), over de appels doen en bakken op 190°C, gedurende ongeveer 40 minuten. Warm serveren met ijs of slagroom.

Volgens het tekstje in de Bond zou het nog lekkerder worden als je wilde bramen (of andere bessen) door de appels mengt, maar ik ben niet zo dol op bramen en bessen, dus dat heb ik niet gedaan.

2 Reacties to “Appeltaart”

  1. prutsen said

    Mmmmm, klinkt lekker. En geef jij dat echt zomaar volledig weg zonder zelf te proeven? Dat zou ik nu eens niet kunnen 😉

  2. Marie said

    Ik heb het recept al twee keer uitgeprobeerd en het was zalig! Ik heb er alleen 2 appels extra bij gedaan, en iets minder suiker. Bedankt om het te delen!

Geef een reactie

