Bananenbrood

12/08/2009

Dit recept heb ik hier gepikt. Ik moet bekennen dat ik het nog niet heb uitgeprobeerd, maar Annelyse maakt altijd heerlijke dingen, dus dit zal ook wel superlekker zijn. Ik kan natuurlijk altijd teruggrijpen naar het recept op haar blog, maar het hier kopiëren bespaart me opzoekwerk. Nu ik al langer dan een half jaar blog en blogs volg, merk ik dat ik niet meer altijd weet waar ik interessante tips, recepten, ideeën,… heb gevonden. Vandaar.

Bananenbrood
  • 500 g rijpe bananen (ongeveer 3 bananen)
  • 250 g zelfrijzende bloem
  • 125 g suiker
  • 125 g zachte boter
  • 1 eetlepel bicarbonaat
  • 1 ei
  • rozijntjes
  • gehakte walnoten
Maak massa 1 Plet de bananen. Voeg de bicarbonaat   bij de bloem en meng het bij de banaan.
Maak massa 2: Meng de suiker met de boter. Voeg   het ei toe en meng eronder
Giet massa 2 bij massa 1 en meng alles goed
Doe er rozijntjes en stukjes walnoot bij
Stort in een bakvorm en bak gedurende 45 minuten à   1 uur in een oven van 180 graden.
Geef een reactie

