Brownies

28/01/2010

Dit recept heb ik hier gehaald. Lekker! Ik kan er gewoon niet afblijven. De chocolade kan worden gesmolten met de boter of kan in stukjes worden gehakt. Het best een dagje laten staan voor je ervan eet. Dan smaken de brownies minder zoet en zijn ze steviger van consistentie.

40g bloem
50g cacaopoeder
450g suiker
125g gehakte pecannoten
250g pure chocolade
250g ongezouten boter, gesmolten
2tl vanille-extract
4 eieren, losgeklopt

Oven voorverwarmen op 180°. Rechthoekige bakvorm van 20×30 cm invetten en bekleden met bakpapier.
Bloem en cacao zeven en goed mengen met suiker en noten. Chocolade erdoor roeren. Kuiltje maken in het midden. Boter toevoegen samen met vanille-extract en de eieren.

Het mengsel in de bakvorm schenken en gladstrijken. 45 min. bakken en in vorm laten afkoelen voor je het in stukjes snijdt.

Ook hier staat een recept voor brownies, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Toch ook maar even kopiëren, want deze blogster heeft de neiging om haar blogs ineens te doen verdwijnen.

“wat heb je nodig:
115 gram boter
115 gram chocolade
250 gram bastardsuiker (kinnekessuiker dus)
110 gram bloem
2 Eiers (grote!)
klein beetje vanile-extract
zout
nog zo’n 50 gram chocolade in kleine blokjes gesneden

Cacao moest er ook bij maar dat vond ik niet nodig.
En hoe maak je dat? Simpel: boter smelten en samen met de kinnekessuiker roeren tot ge een schoon crèmeke krijgt (daar mag je echt wel een tiental minuten in roeren), daarna al de rest er bijzwieren. Normaal moet je de rest ook op een bepaald moment er bij gooien maar ik was al lang trots dat ik de eerste stap uit de kookboek gevolgd had. Al die andere, das bijzaak.
Daarna in de oven steken op 180 graden, 40 minuten.
En aha! Wat doe ik dan om een echte natte brownie te krijgen… ik haal die er al uit na 35 minuten en plaats die dan in de tuin voor een uurke. Ik zweer het u, dat is het beste wat je kan doen. En natuurlijk is een brownie het allerbeste als je hem een nacht in de ijskast hebt gezet, dan kan ik er zelfs in de ochtend van eten. Als ontbijt dus. Hmmm.”

Eén reactie to “Brownies”

  1. annava said

    even melden dat ik al bijna een jaar op éénzelfde blog rondhang! 🙂 Toch een prestatie nietwaar?

Geef een reactie

